Liten Guide Till Kattsteady

Arkiverade inlägg, mina favvobloggar och populära inlägg kan ni hitta längst ner på sidan! detta för att MAXA KATTUPPLEVELSEN!

onsdag 9 juni 2010

tysk mellanöl


Vi har alla sett dom och vi kan inte längre ignorera dom. Nu måste det fram i ljuset!
ni vet vilka jag talar om!
ICA alkisarna!
Jag var på lidl för att köpa godis idag, ja godis. Dom har samma godis som i riktiga affärer men billigare.
Jag står i kön för att handla min dumle, kanske göra ett impulsköp av kinderstänger, och då ser jag honom. Gubben som bara lassar på tysk mellanöl. det här handlar inte om just honom (så känn dig inte utpekad tyskafollegubben) det handlar om ALLA gubbar där ute som nästan stör en när man står där i kön, beredd på att handla, med sina vagnslaster av mellanöl. För FAN! Ni är ju vuxna, ni FÅR handla på systemet men ändå ställer ni er på lidl/ICA/hemköp. vad är det som driver er? alkohol ok men den är ju en giveth.
Men jag förstår verkligen inte. är det inte bättre att ta dom där surt förvärvade pantslantarna och kanske köpa en vinare el två? kanske spara en extra dag och köpa en flaska vodka. Eller köper ni män öl på samma sätt som elderly ladies köper bridgeblandning? Ni dricker den inte själva men ni har den och bjuder på när släkt och vänner kommer på besök bara för "ha något litet". Är jag något på spåren nu? Bränns det?
Eller är ni bara gravt alkoholiserade? det känns inte heller helt rätt då ni ser ganska hela och rena ut så jag undrar i mitt stilla sinne, vad sysslar ni egentligen med?
Ok, även om jag var alkolada så skulle jag nog inte ställa mig på ica och skylta med det. Är det inte bättre att skämma ut sig på systemet? Där har ju ändå personalen gått kurser i att inte visa förakt och se ner på en. Där MÅSTE dom tycka om en + att där kan man alltid komma med ursäkten "Höhö ikväll blire brakfest serru gumman. Du vill inte komma förbi då? höhö" varpå kassörskan kanske svarar "hehe inte den här gången du.. berra!" och så skiljs man åt. Men vem, VEM, har brakfest med tysk mellan öl? det finns nog inte och finns det ingen fest, ingen kassörska att skämta med vad återstår då? Skammen. Och kanske känslan av att man har sparat några kronor för man köper all sin alkohol med kuponger men ändå. det är fan inte ok!

Idag: Godis. Tvspel. Ett gott skratt.

Inga kommentarer: